Psikoloji Bölümü (İlk sene için tavsiyeler)

Merhaba arkadaşlaar🙋 Arkada çalan weeee areee the champiooonnss müziği eşliğinde sonuçları kutladıktan sonra akla gelen “Ben bu bölümde ne yapacağım?” sorusu. İşte bu soruya cevabım psikoloji bölümü üzerinden olacak. Birinci sınıfların aklında soru kalmasın diye yazalım bakalım.
Öncelikle Arel’de psikoloji okuyacak olan varsa DM atsın fdjjdfhk. Başlıyorum o vakit.
Psikoloji bildiğiniz üzere insan üzerine gibi görünen ama aslında hayvanları da inceleyen bir bilim dalı. Bu bilim dalını okumak, bu dalda eğitim almak sizin en başta hayat görüşünüzü değiştirecek bunu iddia ediyorum. Bir sene öncesindeki benle şuanki ben arasındaki uçurumu tarif edemem. Elbette bu uçurum derslere girmekle elde edilmedi. Okumakla, farklı şeyler farklı yazarlar farklı türler okumakla elde edilen bir şey. Sizlere de elimden geldiğince anlatmaya çalıştım okuduğum kitapları. Bi’ farkınız olsun deme eşliğinde. Belki sayıca az -ki bence kesinlikle az- kitap okuyorum ama kitaptan aldığım şeylerin fazla olduğunu düşünüyorum. Peki neydi bu kitaplar? Bi’ psikoloji öğrencisi neler okumalı? Çeviri kitap okurken nelere dikkat etmeliyiz? Hangi yayınları tercih etmeliyiz? Tabii ki tecrübe olarak gideceğim.
•Bir de geçen arkadaşımın bahsettiği bir kitap vardı (Uğur djajsj). Onu da tavsiye edeceğim. İlk sene için mükemmel faydalanmış: İnsan ve Davranışı, Doğan Cüceloğlu. İçeriğini çok beğendim, yüzeysel ama bilgilendirici. Tam başlama seviyesinde. Mutlaka edinin kendinize.
•Bizim hocamızın aldırdığı kitabı da söyleyim ama almanıza gerek yok şu an bu söyleyeceğimi. Çünkü zaten hocanız size kaynak aldırtacak büyük ihtimalle. Yine de aklınızda bulunsun: Lisans Yayıncılık’tan Psikolojiye Giriş kitabı. 2013 yılında çıkarılmış. Tamamiyle Türk yazarlar yazmış. Bazı yerlerinde hatalar vardı ama derste hocamızla birlikte gittiğimiz için düzeltiyorduk o yerleri.
•Bölümü okurken arada böyle psikolojik romanlar da okumak zevkli oluyor. Özellikle Yalom bu konuda muhteşemdir. Azcık psikoloji hakkında muhabbet ettiysem biriyle dilimden düşmüyor bu yazar. Her yerde tavsiye ediyorum bıkmış olabilir bazılarınız jhkdfg Yine söyleyeceğim MUTLAKA OKUYUN. Her Gün Biraz Daha Yakın kitabında terapist hasta ilişkisi kelimesi kelimesine, anlatılmış. İlk ağızdan. Muhteşem bi eser.. Zaten psikoloji öğrencisi iseniz de keyif içinde okuyacağınıza eminim. Artı olarak birazcık da felsefeyle harmanlanmış Nietzsche Ağladığında kitabını tavsiye ederim. Yine Yalom’dan bir eser. ♥♥♥
•Daha önceki paylaşımlarıma bakarsanız Stefan Zweig okuyorum bayağı. Eserleri kısa kısa öyküler. Böyle 60 sayfalık filan. Keyifli ve bol psikolojik tahlilli olduğu için kesinlikle öneririm. İsim isim saymama gerek yok. Şöyle bi sayfama bakın, gözünüze çarpan bi eserini okuyun keyifle:).
•İlk dönem felsefe görür müsünüz bilmiyorum ama mutlaka felsefeye bi ilgi oluşturun. Platon’un eserleri Devlet olsun Sokrates’in Savunması olsun okumanız gerekiyor bence. Yine bu kitaplar hakkında yorumlarımı sayfamda bulabilirsiniz. Bu gibi kitapları okuduktan sonra romanlardaki karakterlerin psikolojileri üzerine de daha rahat düşünebileceğinize inanıyorum. Çünkü Devlet diyip geçtiğimiz bu eser bile paha biçilemez (ABARTIYORUM AMA BENCE ÖYLE) bi’ birikim sağlıyor. Okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız….
•Seminer muhabbettini geçiyorum. Zaten artık herkes biliyor Bİ PSİKOLOJİ ÖĞRENCİSİ SEMİNERLERE GİTMELİ :D.
Ama buna ek bi şey demem gerek. İletişim kurmanızı öneriyorum. Ben ilk zamanlar o uzun metrobüs yolculuklarımda kimseyle konuşmazdım. İnsan gerçekten sıkılıyor. Dışarıyı izlemek de bir yere kadar. Varsa kafa dengi biri, muhabbet edin. Kim olursa olsun fikrini alın, okuduğu kitapları sorun. Yani sizden başka insanların da bir şeyler için çabaladığını görün ve bu yolda yalnız olmadığınızı aklınıza kazıyın. Şu an okuyor mu bi fikrim yok ama Büşra diye bi arkadaşım var. Gerçekten bana desteğini anlatamam burada. Hep ondan öneriler aldım kitap konusunda özellikle. Felsefeye ilgim olduğunu öğrenince çok şaşırmıştı ve tavsiyesi de günümüz tarihine yakın filozofları okumam noktasında olmuştu. Filozof demek de kısıtlıyor düşünür mü desek:).Daha iyi olur.^^ Mesela Hamlet’i o önermişti. İyi ki de okumuşum diyorum. Hatta bi ara tekrar okuyayım ^^.
•Gel gelelim çevirmen konusuna veee hangi yayın konusunaa. Ben felsefe için Say yayınlarını çok beğendim. Yine çevirmenin özgeçmişine bakarak aldığımı da söylemek istiyorum. Çünkü felsefeye ya da psikolojiye ilgisi olmayan bir yazarın çevirmesi çok sıkıntı yaratabiliyor. Şey gibi, türevin formüllerini bilirsin ama soru üzerinde uygulayamazsın. Tam böyle oluyor. Bir de Öteki yayınlarında Freud serisi çıkıyor yavaş yavaş. Psikoloji Sözlüğü yazarı Selçuk Budak tarafından çevriliyor. Beni biliyorsunuz takip ediyorsanız, Freud’tan bahsediyorum. İşte Selçuk Budak’ın çevirisini takip ederek oluyor o bahsetmeler. Çok akıcı buldum çevirisini tavsiye ederim. 🙂 Kısaca herhangi bir çeviri kitabını almadan önce ekşi sözlüğe bakın çevirmen hakkında ne demişler ve çevirmenin özgeçmişine mutlaka bakın.
Söyleyeceklerim bu kadar sanırım. Başka sorunuz varsa yorum yapın ya da DM atın. Belki yeni bir yazıya sebep olursunuz:).

Bir Cevap Yazın

